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Multiobjective Target Feedback Loop / Loop Transfer Recovery (TFL/LTR) design with application to aircraft lateral control in high incidence regime

Kienitz, K.H. und Grübel, G. (1998) Multiobjective Target Feedback Loop / Loop Transfer Recovery (TFL/LTR) design with application to aircraft lateral control in high incidence regime. Aerospace Science and Technology, vol. 2 (8), Seiten 515-523. ISSN 1270-9638.

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Kurzfassung

Target Feedback Loop / Loop Transfer Recovery (TFL/LTR) synthesis and multiobjective optimization are combined to design robust and well performing controllers in a most general sense. A TFL/LTR synthesis based on quadratic stabilization is used to efficiently synthesize robustly stabilizing controllers. Multiobjective optimization is used to tune synthesis parameters for which the TFL/LTR controller yields good performance in addition to robust stability. The technique is demonstrated in the design of a lateral controller for a high performance aircraft in high incidence regime.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Multiobjective Target Feedback Loop / Loop Transfer Recovery (TFL/LTR) design with application to aircraft lateral control in high incidence regime
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Kienitz, K.H.NICHT SPEZIFIZIERT
Grübel, G.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Erschienen in:Aerospace Science and Technology
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:vol. 2
Seitenbereich:Seiten 515-523
ISSN:1270-9638
Status:veröffentlicht
Stichwörter:loop transfer recovery, target transfer loop, auadratic stabilization, high performance aircraft, Lyapunov law
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
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Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Robotersysteme
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:13 Nov 2007
Letzte Änderung:06 Jan 2010 16:28

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