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Robustness Analysis Applied to Autopilot Design, Part 3: Physical Modeling of Aircraft for Automated LFT Generation Applied to the Research Civil Aircraft Model

Moormann, D. und Varga, A. und Looye, G. und Grübel, G. (1998) Robustness Analysis Applied to Autopilot Design, Part 3: Physical Modeling of Aircraft for Automated LFT Generation Applied to the Research Civil Aircraft Model. In: Proc. of 21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences. 21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences, 1998-09-13 - 1998-09-18, Melbourne, AUS.

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Kurzfassung

In this contribution the automated generation of LFT-based parametric uncertainty descriptions from a generic nonlinear aircraft-dynamics model, as used for the GARTEUR RCAM Design Challenge on Robust Flight Control, is described. For this purpose an object-oriented, equation-based modeling approach using the modeling environment Dymola was applied. Using this technique allows the modeling of physical systems as physical objects and phenomena, which are connected according to their physical interactions. This modeling in form of equations (not assignments!), as required for automated LFT generation, is different from modeling via signal flows or input-output block diagrams, as traditionally used for controller modeling. All necessary components are taken from an aircraft object library developed for this purpose. Different representations of one component may be present to allowmodel building of different complexity or various functionalities. By automatic equation manipulation a symbolic model code is generated from the parameter instantiated equations of each object and from the equations derived from the interconnection structure.This code is the base for an automated generation of the LFT-based parametric uncertaintydescription

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/3455/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Robustness Analysis Applied to Autopilot Design, Part 3: Physical Modeling of Aircraft for Automated LFT Generation Applied to the Research Civil Aircraft Model
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Moormann, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Varga, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Looye, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Grübel, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Erschienen in:Proc. of 21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flight Dynamics, Aircraft Modeling, LFT, Parametric Uncertainty, Dymola, Autocoding
Veranstaltungstitel:21st Congress of the International Council of Aeronautical Sciences
Veranstaltungsort:Melbourne, AUS
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 September 1998
Veranstaltungsende:18 September 1998
Veranstalter :ICAS-98-1.6.3
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Institut für Robotik und Systemdynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:01 Okt 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 18:58

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