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Geometric Stiffness Influence in Linearized Flexible Multibody Systems.

Wallrapp, O. (1990) Geometric Stiffness Influence in Linearized Flexible Multibody Systems. In: Proceedings 8th IMAC Conference.. 8th IMAC Conference, 29 January - 1 February 1990,.

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Kurzfassung

For simulations of flexible multibody systems (MBS) the theory of elasticity and the Rayleigh-Ritz assumption are used. In case of vehicle system dynamics the total body motion can be subdivided into a known large reference motion and a small deviation. The deviation will be described by a linearized rigid body motiuon and a linearized elastic deformation. For a correct development of the equations of motion the nominal state of the MBS must be in equilibrium. Nominal forces, torques and stresses result in geometric stiffness terms of the system equations. The paper discusses various alternatives for incorporating these terms; it is suggested to derive the geometric stiffness terms by using the equilibrium of the forces and stresses of the deflected and deformed bodies. The method is demonstrated by a flexible beam example.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1990, note=2201006,
Titel:Geometric Stiffness Influence in Linearized Flexible Multibody Systems.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Wallrapp, O.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1990
Erschienen in:Proceedings 8th IMAC Conference.
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Stiffness, Multibody Systems
Veranstaltungstitel:8th IMAC Conference, 29 January - 1 February 1990,
HGF - Forschungsbereich:NICHT SPEZIFIZIERT
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:NICHT SPEZIFIZIERT
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Institut für Dynamik der Flugsysteme
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:02 Apr 2006
Letzte Änderung:27 Apr 2009 06:46

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