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High Velocity Impact Testing with Instrumented Target Support – Pre-Test Simulations

Ritt, Stefan Andreas (2005) High Velocity Impact Testing with Instrumented Target Support – Pre-Test Simulations. In: 5th International KRASH Users’ Seminar. IKUS-5 2005, 2005-09-26 - 2005-09-28, Milano, Italy.

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Kurzfassung

A well known test set-up for high strain rate testing of materials is the split Hopkinson bar technique. In this test method the loading and evaluation is based on longitudinal wave propagation in solid bars which hit on the material sample. This phenomenon of one-dimensional stress wave propagation in the Hopkinson bar is used in a new high velocity impact test equipment. The new gas gun at DLR is equipped with an instrumented target support. The target itself is mounted on the support. An impact on the target leads to elongation of the Hopkinson bars which is measured by strain gauges. The paper discusses possibilities and limitations of the device used for impact testing. It takes a first look the model and pre-test simulations.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:High Velocity Impact Testing with Instrumented Target Support – Pre-Test Simulations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Ritt, Stefan AndreasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 September 2005
Erschienen in:5th International KRASH Users’ Seminar
Referierte Publikation:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:explicit FEM, impact testing
Veranstaltungstitel:IKUS-5 2005
Veranstaltungsort:Milano, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2005-09-26 - 2005-09-28
Veranstalter :Politecnico di Milano, Milano, Italy; Dynamic Response, Inc., USA
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen & Werkstoffe
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung > Strukturelle Integrität
Hinterlegt von: Stefan Andreas Ritt
Hinterlegt am:28 Nov 2005
Letzte Änderung:27 Apr 2009 04:44

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