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Adaptive Structural Mechanics for Acoustic Application

Melcher, J. und Büter, A. und Krajenski, V. und Hanselka, H. (1998) Adaptive Structural Mechanics for Acoustic Application. 4.Nationales SAMPE Symposium, Braunschweig, 12.-13.3.1998.

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Kurzfassung

This paper demonstrates the enormous potentials of adaptive structural systems to realize active noise control. It explains both the principle ideas of active noise control as well as the technology of adaptive structures. After a review of acoustic fundamentals and typical acoustic problems some approaches are given from the adaptive structures technology for cars, rockets, satellites, form measuring machines, ducts and high speed trains. Helicopters are primary examples for two-way coupling effects of structural vibrations and noise. Therefore, two more detailed chapters are directed to adaptive helicopter blades for active suppressions of blade-vortex-interaction effects and to carbon fibre reinforced thin plates with embedded piezoceramics for active acoustic impedance control. Diverse concepts and results of numerical studies are presented.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Adaptive Structural Mechanics for Acoustic Application
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Melcher, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Büter, A.NICHT SPEZIFIZIERT
Krajenski, V.NICHT SPEZIFIZIERT
Hanselka, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:4.Nationales SAMPE Symposium, Braunschweig, 12.-13.3.1998
Veranstalter :DLR Braunschweig
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Institut für Strukturmechanik
Hinterlegt von: Sibylle Wolff
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 16:01

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