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Development of a piloted lean burner for an aero-engine combustor: influence of liquid fuel placement on pollutant emissions

Rackwitz, L. und Heinze, J. und Becker, J. (2004) Development of a piloted lean burner for an aero-engine combustor: influence of liquid fuel placement on pollutant emissions. In: 19th ilass Europe'04, 19, Seiten 25-31. Alpha Graphics Nottingham. 19. Int. Conf. on Liquid Atomization and Spray Systems.

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Kurzfassung

Detailed investigations of different liquid fuel injectors for the main stage of a lean burnner were carried out. The main injector follows a jet in cross flow arrangement. Two other concepts with a prefilmer and trailing edge injection were additionally derived. It was found that the fuel split between main and pilot injector has a significant influence on flame structure. Low NOx emissions are observed with main burners with a low fuel penetration into the central recirculation zone.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Development of a piloted lean burner for an aero-engine combustor: influence of liquid fuel placement on pollutant emissions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Rackwitz, L.NICHT SPEZIFIZIERT
Heinze, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Becker, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:19th ilass Europe'04
Band:19
Seitenbereich:Seiten 25-31
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
School of Chemical, Environmental and Mining Engineering, University of Nottingham, NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Alpha Graphics Nottingham
Name der Reihe:ILASS Europe
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Atomization, fuel placement, aeroengine, combustor
Veranstaltungstitel:19. Int. Conf. on Liquid Atomization and Spray Systems
Veranstalter :Institute for Liquid Atomization and Spray Systems-Europe (ILASS-Europe)
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Brennkammertechnologien
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: Dr.-Ing. Christoph Hassa
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:36

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