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Noise Reduction by Blade Root Actuation - Analysis of Flight and Wind Tunnel Tests

Schöll, E. und Gembler, W. und Bebesel, M. und Splettstößer, W. und Kube, R. und Pongratz, R. (1998) Noise Reduction by Blade Root Actuation - Analysis of Flight and Wind Tunnel Tests. 24th European Rotorcraft Forum, Marseilles (fr), September 15 - 17, 1998.

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Kurzfassung

As a step towards the application of rotor active control technology in production helicopters, open-loop IBC flight tests with higher harmonic blade root inputs were performed on a BO105 test helicopter equipped with an advanced IBC system having significantly increased control authority. The test setup featured a highly complex data acquisition system for simultaneous measurements of noise emission, vibrations, rotor operational parameters and rotor blade pressures. After a short summary of former HHC and IBC wind tunnel tests, the results of the first flight test data analysis are presented and compared to the wind tunnel observations. The BVI noise test results from all relevant sensors both on the helicopter and on ground will be shown and discussed, including an evaluation of the accompanied effects of the higher harmonic blade pitch inputs on vibrational levels.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Noise Reduction by Blade Root Actuation - Analysis of Flight and Wind Tunnel Tests
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Schöll, E.ECD, München
Gembler, W.ECD, München
Bebesel, M.ECD, München
Splettstößer, W.NICHT SPEZIFIZIERT
Kube, R.Institut für Flugmechanik
Pongratz, R.Daimler-Benz AG, München
Datum:1998
Band:TE 06
Seitenbereich:
Name der Reihe:Testing
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:24th European Rotorcraft Forum, Marseilles (fr), September 15 - 17, 1998
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Institut für Flugsystemtechnik > Institut für Flugmechanik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:55

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