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Computation of Engine-Airframe Installation Drag

Brodersen, O. (2005) Computation of Engine-Airframe Installation Drag. In: MEGAFLOW - Numerical Flow Simulation for Aircraft Design, 89, Seiten 151-161. Springer Verlag. Closing Presentation DLR Project MEGAFLOW, Braunschweig (de), 10.-11.12.2002. ISBN 3-540-24383-6.

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Kurzfassung

It is demonstrated that the unstructured, hybrid method of the MEGAFLOW project is capable to compute the engine-airframe installation drag for several engine types although drag differences for varying engine positions can be very small. Results are presented for the DLR-F6 and ALVAST configurations with through-flow nacelles and powered engines. Verification by grid refinement as well as validation with wind tunnel data completes this investigation.

Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Computation of Engine-Airframe Installation Drag
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Brodersen, O.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2005
Erschienen in:MEGAFLOW - Numerical Flow Simulation for Aircraft Design
Band:89
Seitenbereich:Seiten 151-161
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der Herausgeber
Kroll, N.NICHT SPEZIFIZIERT
Faßbender, J.K.NICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design (NNFM)
ISBN:3-540-24383-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:MEGAFLOW, CFD
Veranstaltungstitel:Closing Presentation DLR Project MEGAFLOW, Braunschweig (de), 10.-11.12.2002
Veranstalter :DLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:51

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