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Contribution of DLR to the Aerodynamic Data Base of the SPHYNX Re-entry vehicle

Lüdeke, H. und Longo, J.M.A. (2004) Contribution of DLR to the Aerodynamic Data Base of the SPHYNX Re-entry vehicle. DLR-Interner Bericht. 124-2004/01, 35 S.

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Kurzfassung

The present report presents the numerical investigation for the SPHYNX sub-scale re-entry vehicle performed by the DLR in order to provide reference solutions to the industrial team. Heat loads, flap and aileron efficiency are considered under different flow conditions derived from flight trajectory points. For the vehicle forebody the effects of grid resolution on surface temperature distribution is provided by the assumption of full and partial catalytic wall behaviour. Finally, the scaling effects are investigated by comparing the obtained CFD results with those of the X-38 aerodynamic and aerothermodynamic databases. The present investigation indicates the possibility to use an existing aerodynamic and/or aerothermodynamic database for the design of a downsized or upsized vehicle respectively.

Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Contribution of DLR to the Aerodynamic Data Base of the SPHYNX Re-entry vehicle
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Lüdeke, H.NICHT SPEZIFIZIERT
Longo, J.M.A.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Seitenanzahl:35
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Sphynx, re-entry, hypersonic, sub-scale
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:50

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