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Aerodynamic Shape Optimization Using Adjoint Method

Gauger, N.R. und Brezillon, J. (2002) Aerodynamic Shape Optimization Using Adjoint Method. Journal of the Aeronautical Society of India, 54 (3), Seiten 247-254.

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Kurzfassung

Numerical shape optimization will play a strategic role for future aircraft design. It offers the possibility of designing or improving aircraft components with respect to a pre-specified figure of merit subject to geometrical and physical constraints. However, the extremely high computational expense of straightforward methodologies currently in use prohibits the application of numerical optimization for industry relevant problems. Optimization methods based on the calculation of the derivations of the cost function with respect to the design variables suffer from the high computational costs if many design variables are used. However, these gradients can be efficiently obtained by solution of the adjoint flow equations.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Aerodynamic Shape Optimization Using Adjoint Method
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Gauger, N.R.NICHT SPEZIFIZIERT
Brezillon, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Erschienen in:Journal of the Aeronautical Society of India
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:54
Seitenbereich:Seiten 247-254
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Continuous adjoint flow equations, aerodynamic shape optimization, control theory
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:38

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