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Simulation of automated transport offers for the city of Brunswick

Cyganski, Rita und Heinrichs, Matthias und von Schmidt, Antje und Krajzewicz, Daniel (2018) Simulation of automated transport offers for the city of Brunswick. In: Procedia Computer Science, 130, Seiten 872-879. Elsevier. 9th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT-2018 and the 8th International Conference on Sustainable Energy Information Technology, 2018-05-08 - 2018-05-11, Porto, Portugal. doi: 10.1016/j.procs.2018.04.083. ISSN 1877-0509.

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Offizielle URL: https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.04.083

Kurzfassung

The introduction of automated vehicles in the transport system is widely expected to have significant impact on traffic flow and safety, mobility behavior, car ownership and modal usage. Not only the replacement of conventional passenger cars by automated ones but also other forms of mobility offers are being discussed, such as the introduction of vehicle-on-demand fleets. When investigating the effects of such systems, the changes in the perceived travel time have to be regarded. Within this paper, the effects of introducing automated vehicles as well as vehicle-on-demand and shared vehicle-on-demand offers are presented. Eight different simulation settings with different fleet sizes and shares of private automated vehicles were evaluated using an agent-based demand model. The factors for value of time were obtained from a stated preference user survey. The results show only minor changes in the modal split and the amount of rides for the city of Brunswick due to the relatively small travel distances prevailing

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119812/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Simulation of automated transport offers for the city of Brunswick
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Cyganski, RitaRita.Cyganski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5744-1427NICHT SPEZIFIZIERT
Heinrichs, Matthiasmatthias.heinrichs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0175-2787NICHT SPEZIFIZIERT
von Schmidt, Antjeantje.vonschmidt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1017-7937NICHT SPEZIFIZIERT
Krajzewicz, DanielDaniel.Krajzewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1045-8800NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Mai 2018
Erschienen in:Procedia Computer Science
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:130
DOI:10.1016/j.procs.2018.04.083
Seitenbereich:Seiten 872-879
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:automated driving; autonomous driving; transport demand simulation; TAPAS; Brunswick; Braunschweig
Veranstaltungstitel:9th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT-2018 and the 8th International Conference on Sustainable Energy Information Technology
Veranstaltungsort:Porto, Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 Mai 2018
Veranstaltungsende:11 Mai 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Hinterlegt von: Cyganski, Dr. Rita
Hinterlegt am:02 Mai 2018 09:53
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:24

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