elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

AeroLiner3000 – Double-decker high speed train for GB

Malzacher, Gregor und König, Jens und Winter, Joachim und Vogler, Andreas (2017) AeroLiner3000 – Double-decker high speed train for GB. The Stephenson Conference, 2017-04-25 - 2017-04-27, London, England.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
412kB

Kurzfassung

The Aeroliner3000 train concept, developed by Andreas Vogler Studio (AV Studio) architectural practice and the German Aerospace Center (DLR), is one of the three finalists in the international 'Tomorrow's Train Design Today' competition. The focus of this competition is to develop innovative solutions for the future high-speed rail transport in Great Britain. Using innovative technologies and an optimised design, the Aeroliner3000 demonstrates that a comfortable double-decker high-speed train is a promising solution for the British rail network. The Aeroliner3000's double-decker carriages provide 20-30 percent more seats than the reference train used in the competition. Consistent use of lightweight construction techniques that reduce the weight of the car body by 16 percent and aerodynamic optimisation of the entire train reduce operating and maintenance costs and limit carbon dioxide and noise emissions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/112274/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:AeroLiner3000 – Double-decker high speed train for GB
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Malzacher, GregorGregor.Malzacher (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5166-2504NICHT SPEZIFIZIERT
König, JensJens.Koenig (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9948-1614NICHT SPEZIFIZIERT
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vogler, AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 269-276
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high-speed, lightweight design, rolling stock, double-deck, future railways
Veranstaltungstitel:The Stephenson Conference
Veranstaltungsort:London, England
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 April 2017
Veranstaltungsende:27 April 2017
Veranstalter :Institution of mechanical engineers
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugarchitekturen und Leichtbaukonzepte
Hinterlegt von: Malzacher, Gregor
Hinterlegt am:10 Mai 2017 13:27
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:16

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.