elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

ATM Evaluation of Volcanic Ash Optimized Trajectories in Europe

Luchkova, Tanja und Schmitt, Angela Rebecca und Temme, Annette und Schultz, Michael und Lau, Alexander (2016) ATM Evaluation of Volcanic Ash Optimized Trajectories in Europe. SID 2016, 2016-11-08 - 2016-11-10, Delft, Niederlande.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

This paper represents the first results on the ATC sector capacity within the internal DLR project named VolcATS (Volcanic ash impact on the Air Transport System). The general objectives of the project are among the others, the development of a satellite based solution to determine ash-free airspace and generate a short-term forecast during a volcanic eruption, the construction of an ash warning system for aircraft by detecting ash and sulfur dioxide with aircraft mounted sensors, and the development of flight management procedures and policies for fast response to volcanic ash in the air for minimizing the impact on air traffic. Trying to channel the goal of the project in terms of air traffic management (ATM), it leads to a concept with flexible ATM, which is able to react improved in case of explosive volcanic eruptions. The goal covers the pre-flight trajectory optimization process based on the core volcanic ash information provided for the purposes of the project by the Institute for Atmospheric Physics at DLR. Among the other challenges in the project, this paper focuses on the reanalysis of one day high affected by volcanic ash scenario in 2010, as well as the investigations of the effects on the ATC sector capacity in the affected areas. The ATM post optimization analysis will be done with the help of a fast time simulation tool named AirTOp (Air traffic optimization tool).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/106651/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:ATM Evaluation of Volcanic Ash Optimized Trajectories in Europe
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Luchkova, Tanjatanja.luchkova (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schmitt, Angela RebeccaAngela.Schmitt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Temme, AnnetteAnnette.Temme (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8245-3473NICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, Michaelmichael.schultz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4056-8461NICHT SPEZIFIZIERT
Lau, AlexanderAlexander.Lau (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 November 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:Elsevier’s Scopus database
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fast-time simulation; volcanic ash; evaluation; air traffic scenarios;
Veranstaltungstitel:SID 2016
Veranstaltungsort:Delft, Niederlande
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:8 November 2016
Veranstaltungsende:10 November 2016
Veranstalter :TU Delft
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Luftverkehrssysteme
Hinterlegt von: Luchkova, Tanja
Hinterlegt am:19 Okt 2016 12:09
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:11

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.