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Experimental and Numerical Investigations on Integrated Intakes for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations

Koch, Stefan und Rütten, Markus und Rein, Martin (2015) Experimental and Numerical Investigations on Integrated Intakes for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations. In: 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress (370173), Seiten 1-10. 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2015-09-22 - 2015-09-24, Rostock, Deutschland.

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Offizielle URL: http://www.dlrk2015.dglr.de/

Kurzfassung

An experimental study on the effect of boundary layer ingestion into highly integrated intakes is reviewed. First, a generic intake model that has been specially designed for the tests is introduced. Thereafter, the experimental approach that allows for independently varying Mach and Reynolds number as well as boundary layer thickness and mass flux through the intake, is described. The experiments were performed in the Cryogenic Ludwieg-Tube Göttingen of the German Dutch Wind Tunnels (DNW-KRG). Intake performance is discussed in terms of circumferential distortions and total pressure-recovery at the engine face. In a subsequent numerical study efficiencies of vortex generators are evaluated as a means for improving conditions at the engine face.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98850/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Experimental and Numerical Investigations on Integrated Intakes for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Koch, Stefanstefan.koch (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rütten, Markusmarkus.ruetten (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7991-5064NICHT SPEZIFIZIERT
Rein, Martinmartin.rein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2670-2815151847381
Datum:23 September 2015
Erschienen in:64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-10
Name der Reihe:Conference Proceedings online und CD-ROM
Status:veröffentlicht
Stichwörter:integrated intake, boundary layer ingestion, conditions at the engine face, Cryogenic Ludwieg-Tube Göttingen, circumferential distortions, total pressure-recovery, efficiencies of vortex generators
Veranstaltungstitel:64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Rostock, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 September 2015
Veranstaltungsende:24 September 2015
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:23 Nov 2015 15:16
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:04

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