Koch, Stefan und Rütten, Markus und Rein, Martin (2015) Experimental and Numerical Investigations on Integrated Intakes for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations. In: 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress (370173), Seiten 1-10. 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 2015-09-22 - 2015-09-24, Rostock, Deutschland.
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Offizielle URL: http://www.dlrk2015.dglr.de/
Kurzfassung
An experimental study on the effect of boundary layer ingestion into highly integrated intakes is reviewed. First, a generic intake model that has been specially designed for the tests is introduced. Thereafter, the experimental approach that allows for independently varying Mach and Reynolds number as well as boundary layer thickness and mass flux through the intake, is described. The experiments were performed in the Cryogenic Ludwieg-Tube Göttingen of the German Dutch Wind Tunnels (DNW-KRG). Intake performance is discussed in terms of circumferential distortions and total pressure-recovery at the engine face. In a subsequent numerical study efficiencies of vortex generators are evaluated as a means for improving conditions at the engine face.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/98850/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
Titel: | Experimental and Numerical Investigations on Integrated Intakes for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 23 September 2015 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-10 | ||||||||||||||||
Name der Reihe: | Conference Proceedings online und CD-ROM | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | integrated intake, boundary layer ingestion, conditions at the engine face, Cryogenic Ludwieg-Tube Göttingen, circumferential distortions, total pressure-recovery, efficiencies of vortex generators | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress | ||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Rostock, Deutschland | ||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 22 September 2015 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 24 September 2015 | ||||||||||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Militärische Technologien (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Micknaus, Ilka | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 23 Nov 2015 15:16 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:04 |
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