elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

On the range of the common cycle time in a road network

Lu, Ting und Woelki, Marko und Wagner, Peter (2015) On the range of the common cycle time in a road network. Journal of Harbin Institute of Technology, 22 (6), Seiten 48-53. Harbin Gongye Daxue/Harbin Institute of Technology. doi: 10.11916/j.issn.1005-9113.2015.06.000. ISSN 1005-9113.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
2MB

Kurzfassung

In a coordinated road network, the optimal common cycle time is determined by evaluating the performance of the network in the given range of cycles. Normally, this range is determined by users’ experience. And a large range of common cycle times, e.g. [30, 200] is chosen, which requires long computation time. This study considers that the optimal common cycle time ranges between the minimal and maximal value of intersections’ individual optimal cycle time. It is proved mathematically from the convexity condition, that the delay of the network and each individual intersection are convex functions of the cycle time according to Webster delay model. Finally, 2000 random cases for the network composed of two intersections and of eight intersections are created to underline the proposed conclusions. The results of all cases confirm the validity, and show up to 90% improvement in computation time to compare with experience range. The signal optimization tool, Synchro, is also used to validate the conclusion by 50 random cases. The results confirm reliability further.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98406/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:On the range of the common cycle time in a road network
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lu, Tingting.lu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Woelki, Markomarko.woelki (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, Peterpeter.wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Journal of Harbin Institute of Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:22
DOI:10.11916/j.issn.1005-9113.2015.06.000
Seitenbereich:Seiten 48-53
Verlag:Harbin Gongye Daxue/Harbin Institute of Technology
ISSN:1005-9113
Status:veröffentlicht
Stichwörter:common cycle, traffic signal optimization, convexity, Webster model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - I.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrsmanagement
Hinterlegt von: Wölki, Marko
Hinterlegt am:14 Okt 2015 15:49
Letzte Änderung:22 Jun 2023 10:24

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.