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Rotor noise radiation under influence of blade deformation, compressibility and different fuselage modelling

Yin, Jianping und van der Wall, Berend G. und Wilke, Gunther (2015) Rotor noise radiation under influence of blade deformation, compressibility and different fuselage modelling. Journal of Sound and Vibration, 357, Seiten 115-116. Elsevier. doi: 10.1016/j.jsv.2010.06.001. ISSN 0022-460X.

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Kurzfassung

The influence of the elastic rotor blade deformation and the aerodynamic interference from the fuselage on the rotor aerodynamics as well as rotor noise characteristics was studied. A BO105 Main Rotor /Tail Rotor/Fuselage (FUS) configuration is chosen for the numerical simulations. A coupling of unsteady free wake 3-D panel method (UPM) and Airbus Helicopters’ (formerly: Eurocopter) rotor code HOST was conducted to account for the effect of elastic blade deformation as well as compressibility correction. The effect of fuselage is simulated by using two fuselage models in UPM, (1) potential theory in form of a panelized fuselage and (2) an analytic fuselage influence formulation derived from isolated fuselage simulation based on (1).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98311/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Rotor noise radiation under influence of blade deformation, compressibility and different fuselage modelling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Yin, Jianpingjianping.yin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Wall, Berend G.Berend.vanderWall (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wilke, Gunthergunther.wilke (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Journal of Sound and Vibration
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:357
DOI:10.1016/j.jsv.2010.06.001
Seitenbereich:Seiten 115-116
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Detandt, YvesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Aeroacoustics research in Europe :The CEAS-ASC report on 2014 highlights
ISSN:0022-460X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter Acoustics, Blade vortex interaction (BVI) noise, Main rotor and Tail rotor interaction, Main rotor/Tail Rotor/Fuselage mutual interaction, Free wake, Panel method, Sound propagation, elastic deformation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Yin, Dr.-Ing. Jianping
Hinterlegt am:24 Sep 2015 08:49
Letzte Änderung:23 Jul 2022 13:44

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