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Reducing the gap between simulated and real life environments by introducing high-precision data

Richter, Andreas und Fischer, Martin und Frankiewicz, Tobias und Schnieder, Lars und Köster, Frank (2015) Reducing the gap between simulated and real life environments by introducing high-precision data. Driving Simulator Conference 2015 Europe, 2015-09-16 - 2015-09-18, Tübingen, Deutschland. ISBN 978-3-9813099-3-5.

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Kurzfassung

The Institute of Transportation Systems of the German Aerospace Center recently started operating a large-scale research facility called Application Platform for Intelligent Mobility (AIM) to support the development and evaluation of Intelligent Transport Systems and mobility applications in the urban area of Braunschweig, Germany. The overarching goals are to improve safety for all traffic participants, to increase efficiency of traffic flows, and to protect resources. An important part of this new research facility is to provide a reference track on a public road surrounding the downtown, which will be equipped with ITS Roadside Stations for Vehicle-to-X (V2X) communication and additional sensors (e.g. cameras) for comprehensive data collection. Also communication to a traffic management centre and distribution of data to vulnerable road users and passengers via one of the regular WLAN standards is envisaged. One important purpose of the reference track is the development and efficient field operational test of ITS applications that use V2X communication. Before testing new applications or algorithms in a realistic environment it is necessary to evaluate them in a simulation, first. AIM will support this development step by providing a virtual counterpart to the reference track. A large part of Braunschweig is digitally represented with the help of a GIS database developed by a tool chain called SimWorld Urban. A virtual landscape (as a 3D model) and a logical road description (using the de facto standard OpenDRIVE) are automatically generated out of real world data (like cadastral plans, road measurement, aerial photographs, navigation data, etc.). By providing a higher level of reality the currently existing gap between simulation and test trial results will be significantly reduced and therefore significantly lowers the risk of conducting potentially expensive field operational tests with immature applications. The paper will explain the concept of this approach and its challenges.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98290/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Reducing the gap between simulated and real life environments by introducing high-precision data
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Richter, Andreasandreas.richter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3877-8275NICHT SPEZIFIZIERT
Fischer, MartinDLR TSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Frankiewicz, Tobiastobias.frankiewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6288-5754NICHT SPEZIFIZIERT
Schnieder, Larslars.schnieder (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Köster, Frankfrank.koester (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 September 2015
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 227-228
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bülthoff, HeinrichMax Planck Institute for Biological CyberneticsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Andras, KemenyRenaultNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Paolo, PrettpMax Planck Institute for Biological CyberneticsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-3-9813099-3-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:simulation based testing, virtual environment design, high-precision data, urban reference track
Veranstaltungstitel:Driving Simulator Conference 2015 Europe
Veranstaltungsort:Tübingen, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 September 2015
Veranstaltungsende:18 September 2015
Veranstalter :Max Planck Institute for Biological Cybernetics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Automotive
Hinterlegt von: Richter, Andreas
Hinterlegt am:05 Okt 2015 16:38
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:03

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