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Generic Lambda Wing Configuration in Compressible Flow: Effect of Highly Integrated Intakes

Rein, Martin und Gardner, Anthony Donald (2015) Generic Lambda Wing Configuration in Compressible Flow: Effect of Highly Integrated Intakes. Journal of Aircraft, 52 (3), Seiten 972-980. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.C033177. ISSN 0021-8669.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/1.C033177

Kurzfassung

The influence of a highly integrated flow-through intake on the vortical flow about a generic lambda wing configuration is studied for 0.55 · 106 < Re < 2.45 · 106 and 0.3 < M < 0.75. To this end, two versions of the configuration are considered: a clean one without intake, and a modified one with intake and exhaust openings on the lee side. Experimental investigations were performed in the transonic wind tunnel Göttingen of the German–Dutch Wind Tunnels. Forces and moments were measured by a strain gauge balance, and the pressure distribution on the lee side of the model was determined by pressure-sensitive paint. An estimate of the nondimensional mass flux through the intake is obtained from direct pressure measurements within the ducts. The experimental tests are supplemented by numerical investigations performed for two Mach numbers. The effect of the intake is discussed by comparing results obtained for the two versions of the model under otherwise same conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/96352/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Generic Lambda Wing Configuration in Compressible Flow: Effect of Highly Integrated Intakes
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rein, Martinmartin.rein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2670-2815NICHT SPEZIFIZIERT
Gardner, Anthony Donaldtony.gardner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:52
DOI:10.2514/1.C033177
Seitenbereich:Seiten 972-980
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0021-8669
Status:veröffentlicht
Stichwörter:delta wings, vortical flows, integrated intakes, wind tunnel tests
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:16 Jun 2015 10:52
Letzte Änderung:28 Nov 2023 09:04

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