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On-Line Safe Flight Envelope Determination for Impaired Aircraft

Lombaerts, Thomas und Schuet, Stefan und Acosta, Diana und Kaneshige, John (2015) On-Line Safe Flight Envelope Determination for Impaired Aircraft. In: Selected Papers of the Third CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control, Seiten 263-282. Springer. 3rd CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation & Control, 2015-04-13 - 2015-04-15, Toulouse, Frankreich. doi: 10.1007/978-3-319-17518-8_16. ISBN 978-3-319-17518-8.

[img] PDF (Buchkapitel) - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-17518-8_16

Kurzfassung

The design and simulation of an on-line algorithm which estimates the safe maneuvering envelope of aircraft is discussed in this paper. The trim envelope is estimated using probabilistic methods and efficient high-fidelity model based computations of attainable equilibriumsets. From this trim envelope, a robust reachability analysis provides the maneuverability limitations of the aircraft through an optimal control formulation. Both envelope limits are presented to the flight crew on the primary flight display. In the results section, scenarios are considered where this adaptive algorithm is capable of computing online changes to the maneuvering envelope due to impairment. Furthermore, corresponding updates to display features on the primary flight display are provided to potentially inform the flight crew of safety critical envelope alterations caused by the impairment.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/96034/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:On-Line Safe Flight Envelope Determination for Impaired Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lombaerts, Thomasthomas.lombaerts (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schuet, StefanNASA Ames Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Acosta, DianaNASA Ames Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kaneshige, JohnNASA Ames Research CenterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 April 2015
Erschienen in:Selected Papers of the Third CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-319-17518-8_16
Seitenbereich:Seiten 263-282
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bordeneuve-Guibe, JoelISAENICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Drouin, AntoineENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Roos, ClementONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control
ISBN:978-3-319-17518-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:System Identification, Aircraft Envelope Estimation, Impaired Aircraft, Trim, Maneuvering, Reachability
Veranstaltungstitel:3rd CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation & Control
Veranstaltungsort:Toulouse, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 April 2015
Veranstaltungsende:15 April 2015
Veranstalter :ISAE-SUPAERO
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Lombaerts, Dr Thomas
Hinterlegt am:26 Mai 2015 11:51
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:01

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