elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Improving the performance of aeroacoustic measurements beneath a turbulent boundary layer in a wake flow

Spehr, Carsten und Haxter, Stefan (2015) Improving the performance of aeroacoustic measurements beneath a turbulent boundary layer in a wake flow. Journal of Sound and Vibration, 357 (11), Seiten 107-127. Elsevier. doi: 10.1016/j.jsv.2015.07.005. ISSN 0022-460X.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://www.sciencedirect.com/science/journal/0022460X

Kurzfassung

A consortium of German automotive manufacturers investigated the noise generated by the air flow around the A-pillar and the side mirror of a generic vehicle model and the noise transmission through the front side window. The DLR was responsible for the optimization of the microphone distribution on the side window and the post processing to distinguish between acoustic and hydrodynamic pressure fluctuations. The distribution of the microphones within the side window was optimized to increase ratio of the main lobe to side lobes with the limited number of microphones and space at hand. A loudspeaker was placed in the side mirror in order to determine the array performance. Wavenumber space was chosen for display as it reveals different characteristics of the pressure fluctuations: acoustic components of the pressure propagate at the speed of sound. They appear inside the acoustic Mach-ellipse. Pressure fluctuations outside this ellipse are regarded as hydrodynamic fluctuations. Their energy is mainly concentrated in the “convective” ridge. Its position represents the convective flow speed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95956/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:Artikel, p. 121, 24. Nov. 2015, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022460X15005787, Available online 6 August 2015
Titel:Improving the performance of aeroacoustic measurements beneath a turbulent boundary layer in a wake flow
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Spehr, CarstenCarsten.Spehr (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Haxter, StefanStefan.Haxter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Journal of Sound and Vibration
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:357
DOI:10.1016/j.jsv.2015.07.005
Seitenbereich:Seiten 107-127
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Aeroacoustics research in Europe: The CEAS-ASC report on 2014 highlights
ISSN:0022-460X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:coherence decay, position on aircraft, in-flight
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:29 Sep 2015 14:46
Letzte Änderung:10 Jan 2019 15:49

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.