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Worst Case Analysis of a Saturated Gust Loads Alleviation System

Knoblach, Andreas und Pfifer, Harald und Seiler, Peter (2015) Worst Case Analysis of a Saturated Gust Loads Alleviation System. AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, Orlando, USA. doi: 10.2514/6.2015-0858.

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Kurzfassung

In order to determine a guaranteed upper bound for worst case 1-cosine gust loads of flexible aircrafts, the usage of the worst case energy-to-peak gain of linear parameter-varying (LPV) systems has been recently proposed. A limitation of this approach is that it cannot deal with nonlinearities. This paper uses integral quadratic constraints (IQCs) to circumvent this restriction and to consider the saturation of a gust loads alleviation system. Based on the dissipation inequality framework, a linear matrix inequality constraint which bounds the worst case energy-to-peak gain of saturated LPV systems is given. In order to reduce the conservatism, an iterative procedure to refine local IQCs is proposed. The conservatism of this approach is analyzed at the example of a two-dimensional thin airfoil in combination with a saturated gust loads alleviation system.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95433/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Worst Case Analysis of a Saturated Gust Loads Alleviation System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Knoblach, AndreasAndreas.Knoblach (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pfifer, HaraldUniversity of MinnesotaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Seiler, PeterUniversity of MinnesotaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:3 März 2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2015-0858
Status:veröffentlicht
Stichwörter:worst case energy-to-peak gain, linear parameter-varying system, LPV systems, integral quadratic constraints, IQCs, saturation
Veranstaltungstitel:AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference
Veranstaltungsort:Orlando, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Knoblach, Andreas
Hinterlegt am:03 Mär 2015 10:04
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:52

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