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Flight testing of noise abating required navigation performance procedures and steep approaches

Toebben, Helmut und Mollwitz, Vilmar und Bertsch, Lothar und Geister, Robert Manuel und Korn, Bernd und Kügler, Dirk (2014) Flight testing of noise abating required navigation performance procedures and steep approaches. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part G, Journal of Aerospace Engineering, 228 (9), Seiten 1586-1597. SAGE Publications. doi: 10.1177/0954410013497462. ISSN 0954-4100.

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Offizielle URL: http://pig.sagepub.com/content/by/year

Kurzfassung

To test different types of noise abatement approach procedures the Institute of Flight Guidance and the Institute of Aerodynamics and Flow Technology performed flight tests on 6 September 2010 with a Boeing 737-700. In total, 13 approaches to the research airport in Brunswick, Germany (EDVE) were flown while the approach area of the airport was equipped with six noise measurement microphones. Brunswick airport is equipped with an experimental ground based augmentation system which allows the implementation of 49 instrument landing system (ILS) look-alike precision approach procedures with different approach angles simultaneously.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95166/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Flight testing of noise abating required navigation performance procedures and steep approaches
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Toebben, HelmutHelmut.Toebben (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9190-7465NICHT SPEZIFIZIERT
Mollwitz, Vilmarvilmar.mollwitz (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bertsch, Lotharlothar.bertsch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2780-2858NICHT SPEZIFIZIERT
Geister, Robert Manuelrobert.geister (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0433-1635NICHT SPEZIFIZIERT
Korn, BerndBernd.Korn (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3598-8971NICHT SPEZIFIZIERT
Kügler, DirkDirk.Kuegler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6968-8902NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part G, Journal of Aerospace Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:228
DOI:10.1177/0954410013497462
Seitenbereich:Seiten 1586-1597
Verlag:SAGE Publications
ISSN:0954-4100
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Steep approach, curved approach, noise abatement procedures
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
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DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt), L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
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Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Flugführung > ATM-Simulation
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Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:18 Feb 2015 14:51
Letzte Änderung:14 Nov 2023 13:15

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