elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Evaluation of Dual Frequency GBAS Performance using Flight Data

Circiu, Mihaela-Simona und Felux, Michael und Rémi, Patrick und Lai, Yi und Belabbas, Boubeker und Pullen, Sam (2014) Evaluation of Dual Frequency GBAS Performance using Flight Data. In: Institute of Navigation International Technical Meeting 2014, ITM 2014. ION ITM, 2014-01-27 - 2014-01-29, San Diego, CA, USA.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

In this paper, we describe the results of dual frequency Ground Based Augmentation System (GBAS) performance using data from DLR’s experimental GBAS testbed and flight trials carried out at the research airport in Braunschweig, Germany. We show the results of noise and multipath evaluation of the new L5 signals from the GPS Block IIF satellites and their application in our experimental GBAS ground station. Results show that, due to the long smoothing time in GBAS processing, there is no clearly visible improvement in terms of , despite the fact that noise and multipath is significantly lower on the raw (unsmoothed) L5 signals compared to the currently used L1 signals. Two proposed dual-frequency smoothing techniques (Divergence Free and Ionosphere Free) are implemented in the ground and airborne subsystems and tested in comparison with single frequency GBAS performance. During the flight trials, no ionosphere anomaly was observed, thus nominal behavior is presented. In offline analysis, we injected a simulated ionospheric gradient into these raw measurements to compare and evaluate the dual frequency and single frequency techniques and the output of the relevant monitors.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95152/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Evaluation of Dual Frequency GBAS Performance using Flight Data
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Felux, Michaelmichael.felux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Rémi, Patrickpatrick.remi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lai, Yilai.yi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Belabbas, Boubekerboubeker.belabbas (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pullen, SamStanford UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2014
Erschienen in:Institute of Navigation International Technical Meeting 2014, ITM 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:gbas, B-VALUE, IFREE, DFREE, MULTI FREQUENCY
Veranstaltungstitel:ION ITM
Veranstaltungsort:San Diego, CA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 Januar 2014
Veranstaltungsende:29 Januar 2014
Veranstalter :ION
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Circiu, Mihaela-Simona
Hinterlegt am:12 Feb 2015 09:54
Letzte Änderung:05 Nov 2024 07:37

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.