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OPTIMIZATION OF REVENUE SPACE OF A BLENDED WING BODY

Fuchte, Jörg und Pfeiffer, Till und Ciampa, Pier Davide und Nagel, Björn und Gollnick, Volker (2014) OPTIMIZATION OF REVENUE SPACE OF A BLENDED WING BODY. ICAS 2014, 2014-09-07 - 2014-09-12, St. Petersburg, Russland.

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Kurzfassung

The revenue space of an aircraft consists of the passenger cabin and the cargo hold. In case of passenger aircraft, the most important parameter is the cabin floor area. It correlates directly with the possible number of passengers. Blended Wing Body concepts do not have a tubular fuselage. The cabin can be arranged in different layouts within the aerodynamic shape. This paper analyses different concepts for passenger cabin and cargo hold arrangements, and investigates their potential benefit. Conceptual methods are used to estimate the mass of the pressurized vessel. Three different aerodynamic shapes are being investigated. The basic conclusion is that BWBs are a useful alternative beyond the capacity of current aircraft. Further, a twin deck arrangement appears as most promising solution to maximize revenue potential of the aircraft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/95128/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:OPTIMIZATION OF REVENUE SPACE OF A BLENDED WING BODY
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fuchte, Jörgjoerg.fuchte (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pfeiffer, Tilltill.pfeiffer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ciampa, Pier DavidePier-Davide.Ciampa (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, BjörnBjoern.Nagel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, Volkervolker.gollnick (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 September 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:blended wing body, preliminary aircraft design, cabin
Veranstaltungstitel:ICAS 2014
Veranstaltungsort:St. Petersburg, Russland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:7 September 2014
Veranstaltungsende:12 September 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Integrierter Luftfahrzeugentwurf
Hinterlegt von: Pfeiffer, Till
Hinterlegt am:16 Feb 2015 14:01
Letzte Änderung:26 Jun 2024 10:36

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