elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Methodology for determining Pseudorange noise and multipath models for a multi-constellation, multi-frequency GBAS system

Rotondo, Giuseppe und Thevenon, Paul und Milner, Carl und Macabiau, Christophe und Felux, Michael und Hornbostel, Achim und Circiu, Mihaela-Simona (2014) Methodology for determining Pseudorange noise and multipath models for a multi-constellation, multi-frequency GBAS system. In: Proceedings of the navitec 2014. navitec 2014, 2014-12-03 - 2014-12-05, Nordwijk, Niederlande.

[img] MS Word
950kB

Kurzfassung

The Ground Based Augmentation System (GBAS) is being studied as a potential means to provide Category II/III precision approach operations. The current technology, the Instrumental Landing System (ILS) is expensive to maintain and suffers from multipath effects which inhibit capacity in all-weather conditions. The GBAS Approach Service Types (GASTs) have been defined to apply to the various levels of vertically guided approach for which up to GAST C relating to Category I precision approach have been standardized. GAST D is under development to support Category II/III precision approaches using the L1 C/A signal of the GPS constellation. A GAST F concept is being developed within the SESAR framework on the basis of a multi-constellation t (GPS and GALILEO) multi-frequency environment (L1/L5 and E1/E5a). In order to assess which processing models are to be selected for the GAST F solution, the error models for the new signals must be developed taking into account the impact of the antenna and receiver. This paper presents the analysis of the noise and multipath characterisation using real measurements taken at an experimental ground station.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/94730/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Methodology for determining Pseudorange noise and multipath models for a multi-constellation, multi-frequency GBAS system
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rotondo, GiuseppeENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thevenon, PaulENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Milner, CarlENACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Macabiau, ChristopheENAC, FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Felux, Michaelmichael.felux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Hornbostel, Achimachim.hornbostel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2014
Erschienen in:Proceedings of the navitec 2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GBAS, auto correlation, noise modelling, GNSS
Veranstaltungstitel:navitec 2014
Veranstaltungsort:Nordwijk, Niederlande
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:3 Dezember 2014
Veranstaltungsende:5 Dezember 2014
Veranstalter :ESA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Felux, Michael
Hinterlegt am:27 Jan 2015 11:23
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:00

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.