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Fault Tolerant Control Design for the Longitudinal Aircraft Dynamics using Quantitative Feedback Theory

Ossmann, Daniel (2015) Fault Tolerant Control Design for the Longitudinal Aircraft Dynamics using Quantitative Feedback Theory. In: AIAA Guidance Navigation and Control Conference (ISSN: 0952-1976). AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, 2015-01-05 - 2015-01-09, Kissimmee, FL, USA. doi: 10.2514/6.2015-1310. ISSN 0952-1976.

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Kurzfassung

Flight control laws of modern aircraft are scheduled with respect to flight point parameters. The loss of the air data measurement system implies inevitably the loss of relevant scheduling information. A strategy to design a fault tolerant longitudinal flight control system is proposed which can accommodate the total loss of the angle of attack and the calibrated airspeed measurements. In this scenario the described robust longitudinal control law is employed ensuring a control performance as close as possible to the nominal one. The controller is designed using quantitative feedback theory applied to the linear approximation of the longitudinal aircraft dynamics and is tested on a nonlinear high fidelity simulation model of a civil aircraft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/94524/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Fault Tolerant Control Design for the Longitudinal Aircraft Dynamics using Quantitative Feedback Theory
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ossmann, Danieldaniel.ossmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 Januar 2015
Erschienen in:AIAA Guidance Navigation and Control Conference (ISSN: 0952-1976)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/6.2015-1310
ISSN:0952-1976
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fault tolerant control, control design, flight mechanics
Veranstaltungstitel:AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference
Veranstaltungsort:Kissimmee, FL, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:5 Januar 2015
Veranstaltungsende:9 Januar 2015
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Ossmann, Dr. Daniel
Hinterlegt am:20 Jan 2015 13:28
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:00

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