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Flap Side-Edge Noise Prediction within Conceptual Aircraft Design

Ramdjanbeg, Raihan und Bertsch, Lothar und Rossignol, Karl-Stéphane und Simons, Dick (2016) Flap Side-Edge Noise Prediction within Conceptual Aircraft Design. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 132. Springer International Publisher Switzerland 2016. Seiten 731-742. doi: 10.1007/978-3-319-27279-5_64. ISBN 978-3-319-27279-5. ISSN 1612-2909.

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Kurzfassung

Aircraft noise analysis has been a principal topic regarding environmental issues for aviation industry and research community. Besides noise abatement procedures the focus is leaning more towards reduction at the source itself. Noise prediction for optimization purposes of existing technologies as well as integration within design processes of aircraft is required more than ever. Relatively new and still under development, yet already proven to be beneficial is the approach of noise prediction within conceptual aircraft design. To succeed it requires a componential and parametric prediction approach with dominating noise sources adequately represented and modeled. One missing source in such a prediction scheme is the flap side edge. Recent research efforts have again indicated potential dominance of this noise source. Due to complexity of the source mechanisms and practicability limitations it is difficult to investigate the contribution of the flap side edge on the overall aircraft noise. Therefore, a parametric and componential simulation approach is applied to perform a flap side edge noise analysis. For this purpose a semi-empirical prediction model is implemented within an existing parametric aircraft noise analysis module. The aim of the current research study is to analyze the flap side edge noise and provide more insight and knowledge of its potential dominance.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91730/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Flap Side-Edge Noise Prediction within Conceptual Aircraft Design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ramdjanbeg, Raihanraihan.ramdjanbeg (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bertsch, Lotharlothar.bertsch (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rossignol, Karl-Stéphanekarl-stephane.rossignol (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Simons, DickUni DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-27279-5_64
Seitenbereich:Seiten 731-742
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Deutschland, Bremen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publisher Switzerland 2016
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27279-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flap-side edge noise, conceptual aircraft design, noise prediction, PANAM
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:19 Mai 2016 14:49
Letzte Änderung:06 Nov 2020 09:38

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