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Specifcation of Porous Materials for Low-Noise Trailing-Edge Applications

Herr, Michaela und Rossignol, Karl-Stéphane und Delfs, Jan Werner und Mößner, Michael und Lippitz, Nicolas (2014) Specifcation of Porous Materials for Low-Noise Trailing-Edge Applications. In: AIAA Aviation 2014 - 20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference. 20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2014-06-16 - 2014-06-20, Atlanta, GA, USA. doi: 10.2514/6.2014-3041. ISBN DOI: 10.2514/6.2014-3041.

[img] PDF
4MB

Offizielle URL: http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2014-3041

Kurzfassung

Systematic testing of the microstructural and aeroacoustic properties of porous metals applicable as low-noise trailing-edge (TE) treatments has been initiated within the Col- laborative Research Center SFB 880|Fundamentals of High-Lift for Future Civil Aircraft. Generic TE noise experiments were performed at Re = 0.8x10^6 to 1.2x10^6 in DLR's open-jet AWB facility. Complementary flow measurements in the closed test section MUB wind-tunnel of the TU Braunschweig served to quantify the induced aerodynamic effects. The presented database forms part of an ongoing cumulative effort, combining experimental and numerical methods, to gain a deeper understanding of the prevalent TE noise reduction mechanisms. For the large variety of porous materials tested herein a clear dependence of the achieved broadband noise reduction (reaching 2-6 dB at maximum) on the flow resistivity was identified. Basic design recommendations for material resistivity and pore sizes, the latter to minimize high-frequency self-noise contributions, were deduced for low-noise TE applications. An acoustic nearfield pressure release across the porous region, adversely coupled with a loss in lift performance for porous TE replacements, appears as the major noise-reduction requirement.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/91095/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Specifcation of Porous Materials for Low-Noise Trailing-Edge Applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Herr, Michaelamichaela.herr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-7275-7078NICHT SPEZIFIZIERT
Rossignol, Karl-Stéphanekarl-stephane.rossignol (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, Jan Wernerjan.delfs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8893-1747NICHT SPEZIFIZIERT
Mößner, MichaelTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lippitz, NicolasTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2014
Erschienen in:AIAA Aviation 2014 - 20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2014-3041
Name der Reihe:AIAA Paper 2014-3041
ISBN:DOI: 10.2514/6.2014-3041
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Trailing-Edge Noise, Porous Materials, Aeroacoustics, Airframe Noise Reduction, Noise Reduction Technologies
Veranstaltungstitel:20th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Atlanta, GA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 Juni 2014
Veranstaltungsende:20 Juni 2014
Veranstalter :AIAA/CEAS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Herr, Dr. Michaela
Hinterlegt am:16 Okt 2014 11:13
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:56

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