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Analysis of Trimmable Conditions for a Civil Aircraft with Active High-Lift System

Diekmann, Jobst Henning (2014) Analysis of Trimmable Conditions for a Civil Aircraft with Active High-Lift System. CEAS Aeronautical Journal. Springer. doi: 10.1007/s13272-014-0132-1. ISSN 1869-5590.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/article/10.1007/s13272-014-0132-1

Kurzfassung

This paper outlines recent flight dynamic Analysis results of a civil aircraft with active high-lift System using blown Coanda˘ flaps. The main focus lies in the trim analysis of the aircraft. Therefore, the basic structure and core elements of the nonlinear model, describing the dynamic behavior of an aircraft with this specific type of active high-lift system are presented. The center of gravity range allowing controllability and static stability of the aircraft is determined, and the resulting characteristics of the aerodynamic model and their impact on the trim results of the aircraft are analyzed. The results show specific flight dynamic difficulties related to the active high-lift system, namely in the flying characteristics necessary for safe takeoff and approach procedures. The flight physics is explained and discussed. The necessity of the application of a wing leading edge device is outlined by preliminary studies and further remedial means are proposed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/90933/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Analysis of Trimmable Conditions for a Civil Aircraft with Active High-Lift System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Diekmann, Jobst HenningJobst.Diekmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5813-0364NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:11 September 2014
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/s13272-014-0132-1
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Henke, RolfNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
ISSN:1869-5590
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Active High-Lift, STOL, Coanda Flap, Flight Simulation, Timmability
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Hinterlegt von: Diekmann, Dr. Jobst Henning
Hinterlegt am:07 Okt 2014 15:57
Letzte Änderung:21 Nov 2023 11:32

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