elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Integrating Unmanned Aircraft Systems

Schmitt, Dirk-Roger und Hesselink, Henk H. und Morlang, Frank (2014) Integrating Unmanned Aircraft Systems. Defence Procurement International, 2014 (Wi2013), Seiten 101-105. Trident Publications. ISSN 2049-5137.

[img] PDF
553kB

Offizielle URL: http://edition.pagesuite-professional.co.uk/Launch.aspx?EID=f9878bc3-e594-4db6-9db8-a1b9bbf762b4

Kurzfassung

Unmanned Aircraft Systems (UAS) are presently deployed in segregated airspace; passage though controlled airspace is taking place only through segregated corridors. With the increased use and the growing size of Unmanned Aircraft (UA), the need for insertion in non-segregated airspace increases, with first steps being taken in environments with air traffic control services in normal density traffic situations (en-route and not too busy TMA’s). Already, civil UAS are flying in segregated airspace to carry out maritime surveillance missions and their insertion in ATC can be expected to be requested soon to increase their operational scope.The European Commission (EC), European Space Agency (ESA), and the European Defence Agency (EDA) have established a European Framework Cooperation (EFC) in which UAS air traffic insertion is identified as major topic to be addressed. We will describe the results of two experiments with real-time, man-in-the-loop air traffic control simulations to support UAS air traffic insertion.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/89571/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:Invited Paper
Titel:Integrating Unmanned Aircraft Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schmitt, Dirk-RogerAT-One/DLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hesselink, Henk H.AT-One/NLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Morlang, FrankAT-One/DLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2014
Erschienen in:Defence Procurement International
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:2014
Seitenbereich:Seiten 101-105
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Hawser, AnitaTrident PublicationsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Trident Publications
ISSN:2049-5137
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Unmanned Aircraft Systems, UAS, Remotely Piloted Aircraft Systems (RPAS), Airspace Integration, Air-Traffic Insertion, Simulations
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > ATM-Simulation
Hinterlegt von: Schmitt, Dr.-Ing. Dirk-Roger
Hinterlegt am:02 Jul 2014 13:35
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:46

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.