Schülein, Erich (2014) Simplified Model for Flow-heating Effect on Wave-drag Reduction of Blunt Bodies. 19. DGLR-Fachsymposium der STAB, 2014-11-04 - 2014-11-05, München, Deutschland.
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Offizielle URL: http://www.stab2014.tum.de
Kurzfassung
This paper presents an analytical model describing the flow-heating effect on the wave-drag reduction of blunt bodies. The key mechanism simulated is the phenomenon called “hot-spike” effect. Due to the heating of the initially supersonic flow in particular the stagnation pressure are decreased inside the heated wake. If the deficit of the total pressure upstream of the bow shock wave becomes high enough, a free recirculation bubble in the front of a blunt body accompanied by a favorable transformation of the bow-shock structure appears. The validation of the method is conducted by experimental and numerical results obtained former at Mach 3. The comparison presented demonstrates excellent agreement particularly for detached-shock model configurations (hemisphere or blunt cone).
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/89086/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Titel: | Simplified Model for Flow-heating Effect on Wave-drag Reduction of Blunt Bodies | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2014 | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 62-63 | ||||||||
Name der Reihe: | Jahresbericht 2014 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Drag reduction, hot-spike effect, energy deposition, effectiveness ratio, heating power ratio | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 19. DGLR-Fachsymposium der STAB | ||||||||
Veranstaltungsort: | München, Deutschland | ||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 4 November 2014 | ||||||||
Veranstaltungsende: | 5 November 2014 | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Militärische Technologien (alt) | ||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen | ||||||||
Hinterlegt von: | Micknaus, Ilka | ||||||||
Hinterlegt am: | 12 Nov 2014 13:18 | ||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 19:55 |
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