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Untersuchung der Flugdynamik eines Tragschraubers im Seitengleitflug

Sachs, Falk (2013) Untersuchung der Flugdynamik eines Tragschraubers im Seitengleitflug. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 111-2013/59. Diplomarbeit. TU Braunschweig. 122 S.

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Kurzfassung

A gyrocopter is a rotary wing vehicle, which constantly flies with its rotor in autorotative state. The design of the plane is very asymmetric. This is due to flight mechanical effects arising in flight conditions. A very important influence on flight dynamics is caused by the flapping of the rotorblades. The gyrocopter allows extreme sideslip angels and consequently steep approaches. Those manoeuvres have been suspected to be a possible cause for several accidents. This work focuses on effects on flight mechanics caused by sideslip manoeuvres and explains influences on flapping and stability in sideslip condition. The results were obtained by flight tests as well as simulations with a validated gyrocopter Simulink-model.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88528/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht, Diplomarbeit)
Titel:Untersuchung der Flugdynamik eines Tragschraubers im Seitengleitflug
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sachs, FalkFT-FDSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:19 April 2013
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Seitenanzahl:122
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Schlagwinkel, Gyrocopter, Tragschrauber, Seitengleitflug, Sideslip, Autorotation
Institution:TU Braunschweig
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - keine Zuordnung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Hinterlegt von: Sachs, Falk
Hinterlegt am:07 Apr 2014 15:04
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:45

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