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Wave drag reduction due to a self aligning aerodisk

Schnepf, Christian und Wysocki, Oliver und Schülein, Erich (2015) Wave drag reduction due to a self aligning aerodisk. EUCASS Flight Physics, 7. Torus Press. doi: 10.1051/eucass/201507475. ISBN 978-5-94588-165-5.

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Offizielle URL: http://www.eucass-proceedings.eu

Kurzfassung

The effect of a self-aligning aerodisk on the wave drag of a blunt slender body in a pitching maneuver has been numerically investigated. The self-alignment was realized by a coupling of the flow solver and a flight mechanics tool. The slender body was pitched with high repetition rate between $\alpha =0^\circ$ and $\alpha=20^\circ$ at $M = 1.41$. Even at high $\alpha$ the concept could align the aerodisk to the oncoming flow. In comparison to the reference body without a self-aligning aerodisk a distinct drag reduction is achieved. A comparison with existing experimental data shows a qualitatively good agreement considering the shock and separation structure and the kinematics of the aerodisk.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88406/
Dokumentart:Tagungsband
Zusätzliche Informationen:Chapter seven: shock waves, Eucass Book Series, published by EDP Sciences, 2015, http://dx.doi.org/10.1051/eucass/201507475
Titel:Wave drag reduction due to a self aligning aerodisk
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schnepf, Christianchristian.schnepf (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wysocki, Oliveroliver.wysocki (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schülein, Ericherich.schuelein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1125-8504NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:7
DOI:10.1051/eucass/201507475
Seitenbereich:Seiten 475-488
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Knight, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lipatov, I.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Reijasse, P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Torus Press
Name der Reihe:EUCASS Flight Physics
ISBN:978-5-94588-165-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wave Drag, Aerospike, Flight Mechanic, maneuver flight
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:04 Aug 2015 16:05
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:54

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