elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Evaluating Temporal Integration of European Air Transport

Lehner, Stephan und Kölker, Katrin und Lütjens, Klaus (2014) Evaluating Temporal Integration of European Air Transport. In: ICAS 2014. 29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS), 2014-09-07 - 2014-09-12, St. Petersburg, Russland.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
900kB

Offizielle URL: http://www.icas2014.com/index.php

Kurzfassung

Europe’s recent strategic aviation research agenda, Flightpath 2050, asks for enabling four hour or less door-to-door travel time for 90% of all Intra-European travelers. To statistically deduce passenger air travel times, this paper presents a spatio-temporal graph search and passenger allocation algorithm that combines aggregated demand data and published flight schedules. The results indicate that 90% of all current Intra-European air ravelers require four hour or less from origin airport to destination airport, rather than from door-to-door. Most passengers require 60-90 minutes to reach their final destination airports, but markets with a travel time etween 90 and 210 minutes experienced greater growth rates. The share of journeys that take a long time to complete is highest for departures in the early morning or around noon. The vast majority of all Intra-European passengers travel direct and the directness of the overall system increased from 2002 to 2012, largely due to the emergence of low cost carriers. The results indicate that the demand structure of European air transport is such that there is only a very limited number of non-revolutionary measures that could make the Flightpath 2050 travel time goal achievable in the near future.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88310/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Evaluating Temporal Integration of European Air Transport
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lehner, Stephanstephan.lehner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kölker, Katrinkatrin.koelker (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9172-6779NICHT SPEZIFIZIERT
Lütjens, Klausklaus.luetjens (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7658-7456NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:ICAS 2014
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Temporal Integration, Flightpath 2050, 4h Travel Time Goal
Veranstaltungstitel:29th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS)
Veranstaltungsort:St. Petersburg, Russland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:7 September 2014
Veranstaltungsende:12 September 2014
Veranstalter :International Council of the Aeronautical Sciences
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportkonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme
Hinterlegt von: Lehner, Stephan
Hinterlegt am:19 Feb 2014 11:52
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:54

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.