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A Process Chain for Structural Optimization of a Smart Droop Nose for an Active Blown High Lift System

Rudenko, Anton und Monner, Hans Peter und Rose, Michael (2014) A Process Chain for Structural Optimization of a Smart Droop Nose for an Active Blown High Lift System. In: 22nd AIAA/ASME/AHS Adaptive Structures Conference - SciTech Forum and Exposition 2014. AIAA SciTech2014, 2014-01-13 - 2014-01-17, Washington DC, USA. doi: 10.2514/6.2014-1414.

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Kurzfassung

A detailed analysis of today’s commercial aircrafts determines an increased demand for high lift systems that cannot be provided by prevailing evolutionary technology development. This especially applies to the topics of noise reduction and performance increase for start and landing. An active blown Coandă-flap based high lift system, which is investigated within the German national Collaborative Research Centre 880, would be an alternative to today’s slats and flaps and promises to contribute to those goals. An adaptive gapless droop nose with an exceedingly high grade of leading edge morphing is proven to be a key part of such a system, and thus a structural optimization framework for this technology is developed by the DLR. The content of this paper is formed by the detailed presentation of the framework for optimization of a composite skin combined with an actuation kinematics.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/88174/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Process Chain for Structural Optimization of a Smart Droop Nose for an Active Blown High Lift System
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rudenko, AntonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Monner, Hans PeterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rose, MichaelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2014
Erschienen in:22nd AIAA/ASME/AHS Adaptive Structures Conference - SciTech Forum and Exposition 2014
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2014-1414
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Topology optimization, high lift, compliant mechanisms, morphing wing leading edge.
Veranstaltungstitel:AIAA SciTech2014
Veranstaltungsort:Washington DC, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:13 Januar 2014
Veranstaltungsende:17 Januar 2014
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturen & Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Adaptronik
Hinterlegt von: Böhringer-Thelen, Isolde
Hinterlegt am:17 Feb 2014 08:27
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:54

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