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Semi-Empirical Modeling of Fuselage-Rotor Interference for Comprehensive Codes: The Fundamental Model

van der Wall, Berend G. und Bauknecht, Andre und Jung, Sung N. und You, Young H. (2014) Semi-Empirical Modeling of Fuselage-Rotor Interference for Comprehensive Codes: The Fundamental Model. CEAS Aeronautical Journal, 5 (4), Seiten 387-401. Springer. doi: 10.1007/s13272-014-0113-4. ISSN 1869-5582.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/article/10.1007/s13272-014-0113-4

Kurzfassung

The flow field around the isolated HART II fuselage is computed by a computational fluid dynamics code. Velocities normal to the rotor rotational plane are extracted in a volume around the rotor as a data basis. A simple semi-empirical physics-based analytical formulation of the induced velocities is developed for use in comprehensive rotor codes. This model allows the computation of fuselage-rotor interferences on the rotor blade element level. It also allows the prediction of the rotor wake geometry deformation due to the presence of the fuselage in both prescribed wake and freewake codes. Its impact on rotor thrust, power and trim is evaluated analytically using blade element momentum theory and by DLR's comprehensive rotor code.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/87942/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Semi-Empirical Modeling of Fuselage-Rotor Interference for Comprehensive Codes: The Fundamental Model
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.Berend.vanderWall (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bauknecht, Andreandre.bauknecht (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jung, Sung N.Konkuk UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
You, Young H.Konkuk UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2014
Erschienen in:CEAS Aeronautical Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:5
DOI:10.1007/s13272-014-0113-4
Seitenbereich:Seiten 387-401
Verlag:Springer
ISSN:1869-5582
Status:veröffentlicht
Stichwörter:HART II, fuselage-rotor interference, comprehensive code, rotor dynamics, rotor aerodynamics, rotor wake
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der Innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:16 Jun 2014 14:05
Letzte Änderung:06 Sep 2019 15:24

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