elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Sample size estimation for field studies on the effects of aircraft noise on sleep

Basner, M. und Brink, M. (2013) Sample size estimation for field studies on the effects of aircraft noise on sleep. Applied Acoustics, 74, Seiten 812-817. Elsevier. doi: 10.1016/j.apacoust.2013.01.002. ISSN 0003-682X.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Environmental noise disturbs sleep, may impair daytime performance and lead to long-term health consequences. Unbiased and precise exposure–response relationships inform the political and legislative decision making process, e.g. in the context of setting exposure limits, but up-to-date exposure–response relationships for noise-induced sleep disturbances are missing for many noise sources and countries. Sample size calculations are needed to power field studies on the effects of noise on sleep adequately, but are complicated by the fact that each investigated subject is exposed to multiple noise events (i.e., data are clustered within subjects). Using existing data of a field study on the effects of aircraft noise on polysomnographically determined awakenings and a bootstrap approach, we performed Monte Carlo simulations for the power calculations. We estimated the power of the study to find a significant effect of maximum sound pressure level and the precision of a 95% confidence interval surrounding exposure– response relationships depending on the number of investigated subjects and the number of noise events each subject will be exposed to. Functions were fit to the simulation results that can be used by researchers to conveniently power future studies on the effects of aircraft noise on sleep.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/84442/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Sample size estimation for field studies on the effects of aircraft noise on sleep
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Basner, M.mathias.basner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brink, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:Applied Acoustics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:74
DOI:10.1016/j.apacoust.2013.01.002
Seitenbereich:Seiten 812-817
Verlag:Elsevier
ISSN:0003-682X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Noise, Sleep, Health, Traffic, Awakening, Power, Sample
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Luft- und Raumfahrtmedizin > Flugphysiologie
Hinterlegt von: Sender, Alina
Hinterlegt am:18 Okt 2013 13:10
Letzte Änderung:14 Jun 2023 15:40

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.