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Design and flight testing of nonlinear autoflight control laws incorporating direct lift control

Lombaerts, Thomas und Looye, Gertjan (2013) Design and flight testing of nonlinear autoflight control laws incorporating direct lift control. In: Selected Papers of the Second CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control, Seiten 549-568. Springer Verlag. 2ndCEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation & Control, 2013-04-10 - 2013-04-12, Delft, The Netherlands. doi: 10.1007/978-3-642-38253-6_32. ISBN 978 3 642 38252 9.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
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Offizielle URL: http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-38253-6_32

Kurzfassung

This publication describes how direct lift control has been incorporated in a nonlinear autoflight control algorithm. Direct lift control demonstrated its use in earlier aircraft designs. In two recent internal DLR projects, accurate flight path tracking in atmospheric disturbances was an important research goal, where direct lift control could potentially provide an important contribution. In these projects, use has been made of nonlinear control techniques. Objective of this research publication is to incorporate direct lift control in these nonlinear control laws. Simulations as well as flight tests have shown that more accurate flight path changes are achieved by this addition. Direct lift control can be particularly useful for path tracking as well as in turbulent air, since it facilitates lift changes without pitching. More precisely, the non-minimum phase behaviour of the aircraft caused by the elevators is eliminated in this way.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/83751/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Design and flight testing of nonlinear autoflight control laws incorporating direct lift control
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lombaerts, ThomasDLR-SRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Looye, GertjanDLR-SRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:April 2013
Erschienen in:Selected Papers of the Second CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-642-38253-6_32
Seitenbereich:Seiten 549-568
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Qiping, ChuTU-DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mulder, BobTU-DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Choukroun, DanielTU-DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van Kampen, Erik-JanTU-DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
de Visser, CoenTU-DelftNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Looye, GertjanDLR-SRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag
Name der Reihe:Advanced in Aerospace Guidance, Navigation and Control
ISBN:978 3 642 38252 9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Nonlinear flight control, flight test, autopilot control laws, flight control laws, direct lift control, nonlinear dynamic inversion
Veranstaltungstitel:2ndCEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation & Control
Veranstaltungsort:Delft, The Netherlands
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 April 2013
Veranstaltungsende:12 April 2013
Veranstalter :TU-Delft
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Looye, Dr. Gertjan
Hinterlegt am:02 Sep 2013 11:55
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:50

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