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Code to Code Comparison of Aircraft-Mode Tilt-Rotor Aerodynamics

Vigevano, Luigi und Biava, Massimo und Beaumier, Philippe und Decours, Julien und Khier, Walid und Kneisch, Thomas (2012) Code to Code Comparison of Aircraft-Mode Tilt-Rotor Aerodynamics. European Rotorcraft Forum, 2012-09-04 - 2012-09-07, Amsterdam, The Netherlands.

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Kurzfassung

A global comparison of several blind-test numerical predictions of the aerodynamic field around the Erica model in aircraft mode, carried out by some Partners of the NICETRIP consortium, is presented. The calculations are carried out with different codes, different turbulence models, different wind tunnel setups and different grids, with the objective of supporting the future experimental test campaign in the DNW-LLF and ONERA S1Ma wind tunnels. It is found that the level of unsteadiness introduced by the rotor wake on the aerodynamic loads on the fuselage, wing and nacelle may be relevant. The influence of the lower-mounted wind tunnel support is rather limited, while the rear-mounted support introduces some local unsteady effects on the fuselage loads. The overall qualitative agreement of the pressure distributions among different calculations is acceptable, while the scatter of the quantitative average loads is somewhat important.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/83004/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Code to Code Comparison of Aircraft-Mode Tilt-Rotor Aerodynamics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Vigevano, LuigiPolitecnico di MilanoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Biava, MassimoPolitecnico di MilanoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Beaumier, PhilippeONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Decours, JulienONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Khier, Walidwalid.khier (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kneisch, ThomasEurocopter-DeutschlandNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 September 2012
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Tilt Rotor Aerodynamics, Time-Accurate RANS simulation
Veranstaltungstitel:European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Amsterdam, The Netherlands
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 September 2012
Veranstaltungsende:7 September 2012
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: Khier, Dr.-Ing. Walid
Hinterlegt am:26 Jun 2013 15:26
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:49

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