elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Traffic Observation and Situation Assessment

Reulke, Ralf und Rueß, Dominik und Manthey, Kristian und Luber, Andreas (2012) Traffic Observation and Situation Assessment. Lecture Notes in Computer Sciences, 7474, Seiten 419-441. doi: 10.1007/978-3-642-34091-8_19.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Utilization of camera systems for surveillance tasks (e. g. traffic monitoring) has become a standard procedure and has been in use for over 20 years. However, most of the cameras are operated locally and data analyzed manually. Locally means here a limited field of view and that the image sequences are processed independently from other cameras. For the enlargement of the observation area and to avoid occlusions and non-accessible areas multiple camera systems with overlapping and non-overlapping cameras are used. The joint processing of image sequences of a multi-camera system is a scientific and technical challenge. The processing is divided traditionally into camera calibration, object detection, tracking and interpretation. The fusion of information from different cameras is carried out in the world coordinate system. To reduce the network load, a distributed processing concept can be implemented. Object detection and tracking are fundamental image processing tasks for scene evaluation. Situation assessments are based mainly on characteristic local movement patterns (e.g. directions and speed), from which trajectories are derived. It is possible to recognize atypical movement patterns of each detected object by comparing local properties of the trajectories. Interaction of different objects can also be predicted with an additional classification algorithm. This presentation discusses trajectory based recognition algorithms for atypical event detection in multi object scenes to obtain area based types of information (e.g. maps of speed patterns, trajectory curvatures or erratic movements) and shows that two-dimensional areal data analysis of moving objects with multiple cameras offers new possibilities for situational analysis.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/77608/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Traffic Observation and Situation Assessment
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Reulke, Ralfralf.reulke (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rueß, Dominikdominik.ruess (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Manthey, Kristiankristian.manthey (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9615-5976NICHT SPEZIFIZIERT
Luber, Andreasandreas.luber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1938-971XNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2012
Erschienen in:Lecture Notes in Computer Sciences
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:7474
DOI:10.1007/978-3-642-34091-8_19
Seitenbereich:Seiten 419-441
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Traffic observation, multi-camera system, cooperative distributed vision, multi-camera orientation, multi-target tracking, situation assessment
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt, Verkehr
HGF - Programmthema:Erdbeobachtung, Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt, Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:R EO - Erdbeobachtung, V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Vorhaben Optische Systeme (alt), R - Vorhaben Optische Sensortechnologien (alt), V - Verkehrs- und Mobilitätsmanagement (alt), R - Vorhaben Optische Informationssysteme (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Verkehrslageerfassung
Optische Informationssysteme
Hinterlegt von: Dombrowski, Ute
Hinterlegt am:08 Okt 2012 07:11
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:40

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.