elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Twin Aisle Aircraft for Short Range Operations - An Economically Attractive Alternative?

Fuchte, Jörg und Nagel, Björn und Gollnick, Volker (2012) Twin Aisle Aircraft for Short Range Operations - An Economically Attractive Alternative? Aviation Technology, Integration and Optimization 2012, 2012-09-17 - 2012-09-19, Indianapolis, USA.

[img]
Vorschau
PDF
1MB

Kurzfassung

Short range air tra�c is dominated by single aisle aircraft. The average seat count of delivered single aisles has grown considerably. Single aisles are handicapped by lengthy boarding and deboarding times. Aircraft with twin aisle cabin layout may alleviate the boarding problem. But those aircraft may su�er from increased cost of operation. This paper studies how much better twin aisles fare in turnaround operations and how much more they cost to operate. These �gures are analyzed for a selection of capacities and mission ranges in order to analyze where twin aisles o�er bene�ts. The general �nding is that twin aisles are more suitable above 240 seats capacity, but may o�er superior economics even for lower capacities at short distances.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/77238/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:Twin Aisle Aircraft for Short Range Operations - An Economically Attractive Alternative?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fuchte, Jörgjoerg.fuchte (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, BjörnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2012
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:Boarding; Turnaround; Cabin; Aircraft Design; Twin Aisle; Single Aisle
Veranstaltungstitel:Aviation Technology, Integration and Optimization 2012
Veranstaltungsort:Indianapolis, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 September 2012
Veranstaltungsende:19 September 2012
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportkonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme > Integrierter Luftfahrzeugentwurf
Hinterlegt von: Fuchte, Jörg
Hinterlegt am:15 Jan 2013 09:11
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:43

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.