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Underfloor Flow Measurements of 1:50 Generic High Speed Train Configurations for Different Ground Conditions in a Water Towing Tank

Jönsson, Mattias und Wagner, Claus und Loose, Sigfried (2014) Underfloor Flow Measurements of 1:50 Generic High Speed Train Configurations for Different Ground Conditions in a Water Towing Tank. International Journal of Railway Technology, 1 (4), Seiten 85-113. Saxe-Coburg. doi: 10.4203/ijrt.1.4.5. ISSN 2049-5358.

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Offizielle URL: http://www.saxe-coburg.co.uk

Kurzfassung

Two-component high-speed particle image velocimetry of the underfloor flow of three different 1:50 generic high-speed train models hauled through a water towing tank over a smooth, a rough and a ground with sleepers at a speed of 4 m/s (Re = 0.25 Mio) were conducted. It was found that any additional irregularities at the underbody increase the velocities, the velocity fluctuations and the velocity gradients at the ground which increases the chance of ballast flight. Therefore, it is concluded that a smooth underbody can lower the risk of ballast flight. The results were compared to full-scale measurements. The main characteristics of the underfloor flow are captured in the water towing tank for downscaled train models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/76185/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Underfloor Flow Measurements of 1:50 Generic High Speed Train Configurations for Different Ground Conditions in a Water Towing Tank
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jönsson, MattiasMattias.Joensson (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Loose, SigfriedSigfried.Loose (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2014
Erschienen in:International Journal of Railway Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:1
DOI:10.4203/ijrt.1.4.5
Seitenbereich:Seiten 85-113
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pombo, Joaoccmm (at) civil-comp.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Saxe-Coburg
ISSN:2049-5358
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Underfloor aerodynamics, ballast flight, ballast projection, high-speed trains, train aerodynamics, vehicle aerodynamics, particle image velocimetry
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Projekt Next Generation Train II (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Jönsson, Mattias
Hinterlegt am:24 Apr 2014 15:04
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:40

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