elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Potential for Fuel Reduction through Electric Taxiing

Dzikus, Niclas und Fuchte, Jörg und Lau, Alexander und Gollnick, Volker (2011) Potential for Fuel Reduction through Electric Taxiing. ATIO 2011, 2011-09-20 - 2011-09-22, Virginia, USA.

Dies ist die aktuellste Version dieses Eintrags.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
288kB

Kurzfassung

In this study the potential for fuel savings through electric taxiing is investigated. Therefore simple models are used to investigate the difference of fuel consumption during the ground phase and the flight phase of a gate-to-gate mission. By using these models the fuel savings can be estimated, which are the sum of the fuel saved during ground operations and the additional fuel required during the flight phase due to an increased Operating Empty Weight. The models are applied to actual data of flights conducted by domestic carriers within the United States National Airspace System. Results show that electric taxiing offers the potential for fuel savings depending on the flight mission, i.e. the ratio of time an aircraft spends on ground and the flight distance. A parametric analysis is conducted to investigate the sensitivity of the results for different constraints. The study concludes with a comparison of the concept compared to other operational or technological measures aiming to reduce fuel consumption on ground.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/73849/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:Potential for Fuel Reduction through Electric Taxiing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dzikus, NiclasNiclas.Dzikus (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fuchte, JörgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lau, AlexanderNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gollnick, VolkerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 September 2011
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airport Ground Operations, Electric Taxiing
Veranstaltungstitel:ATIO 2011
Veranstaltungsort:Virginia, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:20 September 2011
Veranstaltungsende:22 September 2011
Veranstalter :American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:ATM und Flugbetrieb (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung und Flugbetrieb (alt)
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme
Hinterlegt von: Dzikus, Niclas
Hinterlegt am:19 Jan 2012 14:40
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:39

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Potential for Fuel Reduction through Electric Taxiing. (deposited 19 Jan 2012 14:40) [Gegenwärtig angezeigt]

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.