elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Fuel Cell Systems for a Greener Aviation

Renouard-Vallet, Gwenaelle und Kallo, Josef und Saballus, Martin und Gores, Florian und Schmithals, Gerrit und Friedrich, K. Andreas (2011) Fuel Cell Systems for a Greener Aviation. Energy Engineering, Economics and Policy: EEEP 2011, 2011-07-19 - 2011-07-22, Orlando, Florida, USA.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
658kB

Kurzfassung

The trend in new civil aircraft’s development is toward “more electric” aircraft and green sky. Fuel cell systems as possible part of the electrical supply in civil aircraft can allow reaching this target. Indeed fuel cell systems have high electrical efficiency, which can be used for on ground power generation and emergency power on flight, and are only producing water and oxygen depleted air as gas emissions. What it is also very innovative is that this “waste products” can be used to generate water on board and inert gas for the jet fuel tank as fire retardation and suppression measure. For several years the Institute of Technical Thermodynamics of the German Aerospace Centre (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt; DLR) in cooperation with Airbus developed fuel cell systems which fulfil these functionalities for both aircraft ground and cruise operation. The main achievements of the last past years are the Antares-H2 development and tests as well as the successful milestones passed with the research aircraft DLR ATRA with fuel cell system test. This paper presents all the modelling and experimental activities of the DLR on fuel cell development for aircraft.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/71297/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (NICHT SPEZIFIZIERT)
Titel:Fuel Cell Systems for a Greener Aviation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Renouard-Vallet, GwenaelleNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kallo, Josefjosef.kallo (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Saballus, MartinNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gores, FlorianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schmithals, GerritNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, K. AndreasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2011
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Fuel Cell, Power, Green, ACARE, emissions, aircraft, system, Antares, ATRA
Veranstaltungstitel:Energy Engineering, Economics and Policy: EEEP 2011
Veranstaltungsort:Orlando, Florida, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:19 Juli 2011
Veranstaltungsende:22 Juli 2011
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:Rationelle Energieumwandlung (alt)
HGF - Programmthema:E BZ - Brennstoffzellen (alt)
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E BZ - Brennstoffzellen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - Membran-Brennstoffzellen (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Technische Thermodynamik > Elektrochemische Energietechnik
Hinterlegt von: Henke, Moritz
Hinterlegt am:26 Okt 2011 10:24
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:36

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.