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Propeller Deformation Study on an P 180 Push Propeller Aircraft

Lanari, Claudio und Boden, Fritz (2013) Propeller Deformation Study on an P 180 Push Propeller Aircraft. In: Research Topics in Aerospace Advanced In-Flight Measurement Techniques. Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London. Seiten 119-131. doi: 10.1007/978-3-642-34738-2_8. ISBN 978-3-642-34737-5 . ISSN 2194-8240.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-34738-2/page/1

Kurzfassung

Within AIM one of the most challenging tasks was to measure the propeller blade deformation with QVT (Quantitative Video Technique) and IPCT (Image Pattern Correlation Technique) in flight. Beside this measurement task, it should be tried to assess the installed propeller performance. The idea was to relate the deformation to the thrust provided by the blade. First the load distribution on the blade was determined by means of CFD and in the following a representative load was applied to the blade during a static test in order to validate the FEM model of the blade which was then used to relate the deformation to the thrust. One further step was also planned consisting of the assessment of the possibility to investigate the effects of the exhaust impinging the blade in terms of performance loss. Due to some difficulties with the triggering system during the flight test it was not possible to compare the simulation and ground test results with the flight test results. Nevertheless a valuable work has been done to perform a preliminary evaluation of the in-flight propeller blade deformation, simulate the load on the blades and to develop and validate a finite element model suitable for the test.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69971/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Zusätzliche Informationen:eBook: 978-3-642-34738-2, eISSN: 2194-8259, DOI: 10.1007/978-3-642-34738-2_8, Chapter 8
Titel:Propeller Deformation Study on an P 180 Push Propeller Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lanari, ClaudioPiaggio Aero Industries, Genua, ItalyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Boden, Fritzfritz.boden (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2013
Erschienen in:Research Topics in Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-642-34738-2_8
Seitenbereich:Seiten 119-131
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Boden, FritzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lawson, NickolasCranfield University, National Flying Laboratory Centre, Beds, UKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jentink, Henk, W.NLR, Amsterdam, The NetherlandsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kompenhans, JürgenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag, Heidelberg New York Dordrecht London
Name der Reihe:Advanced In-Flight Measurement Techniques
ISSN:2194-8240
ISBN:978-3-642-34737-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:AIM, IPCT (Image Pattern Correlation Technique), Propeller deformation, QVT
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation & Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:27 Mai 2013 16:06
Letzte Änderung:03 Aug 2023 10:33

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