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Helicopter rotor BVI airloads computation using advanced prescribed wake modeling

van der Wall, Berend G. (2011) Helicopter rotor BVI airloads computation using advanced prescribed wake modeling. 29th AIAA Applied Aerodynamics Conference, 2011-06-27 - 2011-06-30, Honolulu, Hawaii, USA.

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Kurzfassung

The miss-distance between helicopter rotor blades and their tip vortices is a key parameter for the correct prediction of blade-vortex interaction noise. Either free-wake codes (vortex lattice methods) or computational fluid dynamics codes are usually applied to compute the wake geometry and the blade-wake interactions. Prescribed wake codes are rather fast in computation, since the wake-vortex interactions are ignored therein, but they are considered not to be accurate enough due to the prescription of the geometry based on a few general parameters. They lack the effect of rotor harmonic loading and the effect of the fuselage on the wake geometry. This paper provides an approximate solution for both problems as independent extensions to classical prescribed wake codes to a first order of accuracy.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69505/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Zusätzliche Informationen:Paper AIAA-2011-3367
Titel:Helicopter rotor BVI airloads computation using advanced prescribed wake modeling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.FT-HSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 Juni 2011
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-21
Status:veröffentlicht
Stichwörter:helicopter rotor, rotor wake, prescribed wake, wake distortion
Veranstaltungstitel:29th AIAA Applied Aerodynamics Conference
Veranstaltungsort:Honolulu, Hawaii, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 Juni 2011
Veranstaltungsende:30 Juni 2011
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der innovative Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:28 Jul 2011 13:29
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:34

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