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Translating cognitive neuroscience to the driver's operational environment: A neuroergonomic approach

Lees, Monica und Cosman, Joshua und Lee, John und Fricke, Nicola und Rizzo, Matthew (2010) Translating cognitive neuroscience to the driver's operational environment: A neuroergonomic approach. The American Journal of Psychology, 123 (4), Seiten 391-412.

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Kurzfassung

Neuroergonomics provides a multidisciplinary translational approach that merges elements of neuroscience, human factors, cognitive psychology, and ergonomics to study brain structure and function in everyday environments. Driving safety, particularly that of older drivers with cognitive impairments, is a fruitful application domain for neuroergonomics. Driving makes demands on multiple cognitive processes that are often studied in isolation and so presents a useful challenge in generalizing findings from controlled laboratory tasks to predict safety outcomes. Neurology and the cognitive sciences help explain the mechanisms of cognitive breakdowns that undermine driving safety. Ergonomics complements this explanation with the tools for systematically exploring the various layers of complexity that define the activity of driving. A variety of tools, such as part task simulators, driving simulators, and instrumented vehicles, provide a window into cognition in the natural settings needed to assess the generalizability of laboratory findings and can provide an array of potential interventions to increase driving safety. Overview of neuroergonomics with respect to driving Neuroergonomics is the study of brain and behavior at work (Parasuraman, 2003; Parasuraman & Rizzo, 2007). This multidisciplinary field merges the principles and practice of neuroscience and ergonomics to study brain structure and function in everyday environments. Whereas neuroscience and cognitive psychology have tended to focus on the neural structures and mental processes underlying cognition in controlled laboratory

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/69106/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Translating cognitive neuroscience to the driver's operational environment: A neuroergonomic approach
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lees, MonicaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cosman, JoshuaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lee, JohnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fricke, NicolaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rizzo, MatthewNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2010
Erschienen in:The American Journal of Psychology
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:123
Seitenbereich:Seiten 391-412
Status:veröffentlicht
Stichwörter:neuroergonomics, warning systems, driving simulator
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrerassistenz (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Automotive Systeme
Hinterlegt von: Fricke, Nicola
Hinterlegt am:03 Jan 2012 15:25
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:31

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