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CAA Broadband Noise Prediction for Aeroacoustic Design

Ewert, Roland und Dierke, Jürgen und Neifeld, Andrej und Appel, Christina und Siefert, Malte und Kornow, Oliver (2010) CAA Broadband Noise Prediction for Aeroacoustic Design. In: Procedia IUTAM, Volume, Seiten 254-263. Elsevier. IUTAM Symposium on Computational Aero-Acoustics for Aircraft Noise Prediction, 2010-03-29 - 2010-03-31, Southampton, UK. doi: 10.1016/j.proeng.2010.09.027. ISSN 2210-9838.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
887kB

Offizielle URL: http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/724870/description#description

Kurzfassung

The current status of a hybrid RANS/CAA approach for the simulation of broadband sound generation is presented. The method rests on the use of steady Reynolds Averaged Navier-Stokes (RANS) simulation to prescribe the time-averaged motion of turbulent flow. By means of synthetic turbulence the steady one-point statistics (e.g. turbulent kinetic energy) and turbulent length- and time-scales of RANS are translated into fluctuations of turbulent velocity (or vorticity), whose statistics very accurately reproduce the spatial target distributions of RANS. The synthetic fluctuations are used to prescribe sound sources which drive linear acoustic perturbation equations. The whole approach represents a methodology to solve statistical noise theories with state-of-the-art Computational Aeroacoustics (CAA) tools in the time-domain. A brief overview of the synthetic turbulence model and its numerical discretization in terms of the Random Particle-Mesh (RPM) and Fast Random Particle-Mesh (FRPM) method is given. Results are presented for trailing edge, slat, jet, and combustion noise. Some problems related to the formulation of vortex sound sources are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/68334/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Paper)
Titel:CAA Broadband Noise Prediction for Aeroacoustic Design
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ewert, Rolandroland.ewert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dierke, Jürgenjuergen.dierke (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Neifeld, Andrejandrej.neifel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Appel, Christinachristina.appel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siefert, Maltemalte.siefert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kornow, Oliveroliver.kornow (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2010
Erschienen in:Procedia IUTAM
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Volume
DOI:10.1016/j.proeng.2010.09.027
Seitenbereich:Seiten 254-263
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia IUTAM
ISSN:2210-9838
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CAA, RPM, Airfram Noise, Slat Noise, Trailing Edge Noise, Jet Noise, Combustion Noise
Veranstaltungstitel:IUTAM Symposium on Computational Aero-Acoustics for Aircraft Noise Prediction
Veranstaltungsort:Southampton, UK
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsbeginn:29 März 2010
Veranstaltungsende:31 März 2010
Veranstalter :Institut of Sound and Vibration, University of Southampton
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HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Ewert, Dr.-Ing. Roland
Hinterlegt am:18 Jan 2011 10:09
Letzte Änderung:05 Nov 2024 09:06

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