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A synthetic wall pressure model for the efficient simulation of boundary layer induced cabin noise

Siefert, Malte und Ewert, Roland und Heintze, Olaf und Unruh, Oliver (2010) A synthetic wall pressure model for the efficient simulation of boundary layer induced cabin noise. 16th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2010-06-07 - 2010-06-09, Stockholm, Schweden. (im Druck)

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Kurzfassung

This work presents a complete numerical procedure for the simulation of the vibroacoustic response of a structure to a turbulent boundary layer. As a paradigm for the sound transmission into an aircraft cabin, a generic set-up is studied that is composed out of a closed cavity which is separated from a turbulent boundary layer by an elastic flat plate. The focus is on a new stochastic model for synthesizing the instationary surface pressure fluctuations. Due to the use of a random Particle mesh method with recursive filters, this method is very efficient. The spatial-temporal pressure field is used as input in a finite element method to calculate the vibroacoustic response of the elastic plate. The sound entrainment into the cabin is simulated with the finite element method as well. Results encompass the calculation of surface pressure characteristics, acceleration spectra of the surface, and sound spectra of the closed cavity. The results are compared with experimental data taken from the EC founded project ENABLE.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/64517/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Titel:A synthetic wall pressure model for the efficient simulation of boundary layer induced cabin noise
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Siefert, MalteInstitute of Aerodynamics and Flow Technology, Technical Acoustics, German Aerospace Center (DLR)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ewert, RolandInstitute of Aerodynamics and Flow Technology, Technical Acoustics, German Aerospace Center (DLR)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heintze, OlafNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Unruh, OliverNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2010
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:im Druck
Stichwörter:Stochastic wall pressure modelling, turbulent boundary layer, sound transmission modlliung, vi-broacoustic response, cabine sound field, experimetal validation
Veranstaltungstitel:16th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Stockholm, Schweden
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:7 Juni 2010
Veranstaltungsende:9 Juni 2010
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt), L - Strukturen & Werkstoffe (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Faserverbundleichtbau und Adaptronik > Adaptronik
Hinterlegt von: Ries, Doris
Hinterlegt am:30 Jun 2010 10:41
Letzte Änderung:24 Apr 2024 19:29

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