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Criticality and Sensitivity Analysis of a Hybrid Laminar Flow Control System on Aircraft Level

Ohme, Per und Vechtel, Dennis (2010) Criticality and Sensitivity Analysis of a Hybrid Laminar Flow Control System on Aircraft Level. DLR-Interner Bericht. DLR-IB 111-2010/06. 101 S.

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Kurzfassung

This report describes the results of an analysis concerning criticality and sensitivity of a hybrid laminar flow control system on aircraft level. The work was performed by the DLR Institute of Flight Systems subcontracted by Airbus Deutschland. A hybrid laminar flow control system (HLFC) at both wings, horizontal and vertical stabilizer should improve aircraft performance by reducing drag at the specific surface. A suction system should be installed at the leading edge of wings and stabilizers to control a laminar flow. The report outlines the results of a parameter study performed for a twin engine long range aircraft in clean configuration. Benefits in aircraft performance due to the HLFC system and consequences of system failures were investigated.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/63110/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Titel:Criticality and Sensitivity Analysis of a Hybrid Laminar Flow Control System on Aircraft Level
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ohme, PerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vechtel, DennisNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:25 Januar 2010
Open Access:Nein
Seitenanzahl:101
Status:veröffentlicht
Stichwörter:A330 Aircraft Model, Simulation of HLFC System Failures, Software Tool MAPET I, Hybrid Laminar Flow Control System
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Flugdynamik und Simulation
Hinterlegt von:UNGÜLTIGER BENUTZER
Hinterlegt am:11 Mär 2010 12:45
Letzte Änderung:11 Mär 2010 12:45

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